Tumačenje rezultata SDI alata – plava, crvena i zelena osobnost

Svi ljudi su ipak jedinstveni u jednoj stvari – želji da se osjećaju dobro sa sobom i da iskuse osjećaj vlastite vrijednosti. Različiti ljudi iskuse ove osjećaje na različite načine, što je dio njihove osobnosti. Različite kombinacije pojedinih vrsta motiva i to: njegujućeg, asertivnog i neovisnog kreiraju sedam različitih tipova osobnosti. Shodno tome svaki od njih ima primarni fokus na: ljude, rezultate i procese. Motivacijski sustav vrijednosti je, kao što mu ime sugerira, sustav motiva i vrijednosti koji daju svrhu i smisao ponašanjima i odnosima. Motivacijska sustav vrijednost nam omogućuje jednostavan i praktičan način razmišljanja o ljudima i tipova osobnosti iz perspektive međusobno povezanih motiva. MVS objašnjava složene razloge zašto ljudi rade ono što rade. Osobe s istim MVS-om općenito se slažu o tome zašto rade određene stvari, ali se ne moraju nužno složiti o tome što konkretno učiniti u danim okolnostima. U SDI terminologiji, Motivacijski sustav vrijednosti je  naša jedinstvena mješavina plave, crvene i zelene motivacije. Takve mješavine se mogu grupirati u srodne „profile“ ili „boje“, te nam njihovo poznavanje pomaže da bolje razumijemo sebe kao i druge ljude s kojima gradimo odnose. Objasnit ćemo svaki od ovih temeljnih motiva. Plavi (njegujuće – brižni) Motivacija Cilj im je postići osjećaj vlastite vrijednosti kroz istinsku pomoć drugima s malo ili nimalo brige što će dobiti za uzvrat. Plavi teže pronaći zadovoljstvo u životu pomažući drugima na način koji povećava njihovu sreću i zadovoljstvo, te istinski zadovoljava njihove potrebe. Plavi razumiju i cijene praštanje, te rado ukazuju povjerenje drugima. Vjeruju da davanje pohvale i nagrađivanje drugih kreira sreću, zadovoljstvo i zahvalnost. Izuzetno cijene osjećaj kada pomažete drugim da se razvijaju i rastu. Za Plave sam čin pomaganja nije uvijek sasvim dovoljan. Najveći užitak u činu pomaganja zapravo dolazi iz osjećaja užitka druge osobe. Kako bi iskusili maksimalan osjećaj vlastite vrijednosti, pomoć koju nude treba biti prihvaćena, cijenjena i poštovana. Ponašanja • Biti otvoreni i reagirati na potrebe drugih. • Tražiti načine kako pomoći drugima i olakšati im život. • Braniti prava drugih s hrabrošću i uvjerenjem, često stavljajući vlastita prava po strani. • Biti idealistični i diviti se postignućima drugih, često umanjujući osobna postignuća u želji da ostanu skromni. • Biti ponizni, rijetko tražeći priznanje, a istodobno stavljajući veliko povjerenje i pouzdanje u druge. • Odgovoriti na zahtjeve za pomoć. • Osigurati da drugi dosegnu svoj puni potencijal i da su u potpunosti cijenjeni • Nastojati ne biti na teret drugima s naglaskom da će radije dati nego primiti pomoć. Okidači konflikta • Drugi ne žele prihvatiti pomoć • Drugi „privremeno“ promijene lojalnosti • Iskorištavanje drugih • Ljudi su sebični ili bezobzirni prema drugima • Drugi su neiskreni u pomaganju • Natjecanja rezultira u povrjeđivanju drugih • Ponašanje prema drugima je nepristojno ili neljubazno • Izražavanje emocija se zanemaruje, ignorira ili kažnjava • Odnosi s drugima nisu skladni • Problemi su personalizirani Prevencija konflikta • Budite iskreni, autentični i ljubazni • Osigurajte vrijeme za razgovor o osjećajima, te emocionalnom aspektu problema ili situacije • Potvrditi važnost odnosa prije nego pristupite rješavanju problema • Ne patronizirajte ih i ne umanjuje važnost njihovih emocija • Razmotrite potencijalni utjecaj na druge ljude koji su uključeni • Komunicirajte redovito, a ne samo kad postoji posebna potreba ili problem Crveni (asertivno – usmjeravajući) Motivacija Cilj im je postići osjećaj vlastite vrijednosti tako što će biti uspješne vođa drugima i oni koji daju usmjerenje potrebno za postizanje rezultata. Crveni teže pronaći zadovoljstvo u životu kroz ostvarenje ciljeva usprkos konkurenciji. Oni razumiju da u svrhu ostvarenja moraju biti jasni u definiranju ciljeva, te sposobni dati smjer potreban za postizanje tih ciljeva. Crveni vrednuju ostvarivanje moći i kontrole, postavljanje visokih standarda izvedbe i odlučnu akciju. Imaju tendenciju vjerovati da „što je igra veća, to je veća potreba za angažiranje resursa za postizanje uspjeha“. Crveni cijene moć usmjeravanja drugih na produktivan način. Osjećaj osobnog integriteta ostvaruju kroz uspjeh u okruženju u kojem se konstantno otkrivaju nove prilike i gdje izazovi postoje kako bi se mogli prevladati. Kod njih postoji želja da se ostvare ciljevi i upravlja drugima, ali ne na štetu drugih. Crveni vjeruju da je natjecanje neophodno i da pobijediti i kroz ciljeve jednako kao i lojalnost drugih predstavlja pravu mjeru uspjeha. Ponašanja • Natjecanje za autoritet, odgovornosti i pozicije vodstva. • Koriste snagu i kontrolu kako bi ostvarili rezultate • Izazivaju opoziciju te aktivno sudjeluju u prevladavanju otpora. • Uvjeravaju druge kroz argumente. • Postavljaju ciljeve i rokove, dodjeljuju zadatke i prate napredak. • Traže mogućnosti koje su drugima promakle. • Djeluju brzo, očekujući rezultate bez odgode. • Traže pravo na zaslužene nagrade, kada su rezultati ostvareni. • Očekuju priznanje ako su upravljali procesom uspješno do cilja. • Prihvaćaju preuzimanje rizika kao neophodno i poželjno. Okidači konflikta • Drugi ih ne vide kao snažne, ambiciozne ljude, koji zaslužuju priliku da osiguraju vodstvo i smjer. • Drugi ne razumiju produktivnost iza prakticiranja snage i kontrole. • Drugi doživljavaju njihovu sklonost prema natjecanju kao nezdravi rivalitet. • Ljudi se čine naivnima, neodlučnim ili nesposobni da poduzmu akciju. • Drugi gube jer nisu spremni zauzeti se za sebe. • Drugi kreiraju „neprobojan oklop“ oko sebe i drže Crvenog na distanci. • Ponašanja usmjerena ka pobjeđivanju su doživljena kao bezosjećajna i / ili diktatorska. • Želja da se brzo ostvare rezultati je percipirana kao iracionalna i nepotrebna. • Odnosi s drugima su „zamagljeni emocijama“ koje dodatno kompliciraju problem i otežavaju donošenje odluke. • Postizanje željenog cilja se gubi kroz nepotrebnu i dugotrajnu provedbu ili sagledavanje emocija. Prevencija konflikta • Isporučite važne i relevantne podatke izravno, koristeći natuknice. • Pokažite razumijevanje važnosti problema i odgovorite s odgovarajućim osjećajem hitnosti. • Nastupite i sudjelujte sa strašću i energijom. • Kad izražavate mišljenje ili ideju brzo dođite do zaključka. • Uskladite svoj nastup s intenzitetom crvenog kad god je to moguće, što pokazujući razumijevanje hitnosti problema. • Koristite fraze kao što su: “Ovo je prioritet broj 1”. “Trebamo rješenje odmah.” ili: “Što hoćeš da učinim?” • Fokusirajte se na rješavanje problema i poduzimanje akcije. • Osnažite odabir riječi i izraza. • Depersonalizirajte problem kroz interakciju bez nepotrebnog izražavanja emocija. Zeleni (analitično – autonomni) Motivacija Cilj im je postići osjećaj vlastite vrijednosti kroz kreiranje usmjeravanja samog sebe i autonomije putem logičke analize i promišljenog planiranja. Zeleni teže pronaći zadovoljstvo u životu kroz neovisno otkrivanje, tumačenje i objašnjavanje stvari na temelju analize. Vrednuju težnju ka izvrsnosti i načelnu primjenu politika, procedura i usluga. Zeleni razumiju i cijene pažljivo planiranje i postizanje sigurnosti prije donošenja odluke. Zeleni vjeruju u pažljivo razmatranje svakog potencijalnog djelovanja. Zeleni cijene moć oblikovanja reda iz kaosa. Osjećaj osobnog integriteta za Zelene dolazi iz uspostavljanja i održavanja osjećaja reda, objektivnosti i neovisnosti. Za zelene, prava mjera uspjeha je postizanje kontrole nad vlastitim životima i emocijama. Zeleni vjeruju u poštenje iznad osjećaja i načela iznad moći. Suština života je često dobro promišljanje o svemu i kreiranje struktura u svemu što rade. Zeleni imaju tendenciju da cijene sustave koji minimiziraju rizike kroz temeljito planiranje. Zeleni se oslanjaju na korištenje logike, činjenica i racija, te pažljivo vaganje mogućih opcija kako bi se osigurala predvidljivost i red. Ponašanja • Objektivni i logični, praktički razmišljaju o svemu prije poduzimanja akcije. • Stvaraju smisleni red iz kaosa, grade sustave za održavanje učinkovitosti. • Oprezni i temeljiti, dokumentiraju podatke kako bi se osigurala točnost. • Važu alternative, tražeći rješenja koja su praktična i fer. • Planiraju pažljivo, provjeravajući činjenice i pripremajući alternativne i/ili plan B. • Pažljivo razmatraju sve troškove i/ili posljedice plana ili djelovanja. • Neovisni, rade samostalno kada je to moguće. • Pristupaju životu ozbiljno, kroz smisleno razmatranje svih aspekata situacije. • Upravljaju emocijama umanjujući njihov utjecaj na ishode i oslanjajući se na logičku interakciju kao primarni komunikacijski stil. • Djeluju s odlučnošću i ustrajnošću da provedu pažljivo razmotren i logički razvijen plan. Okidači konflikta • Drugi ih prisiljavaju da žure s donošenjem odluka i kreiranjem planova bez dovoljno vremena za razmatranje pojedinosti. • Ljudi u okruženju neprestano umanjuju potrebu za planiranjem koje se temelji na logici i pažljivoj analizi. • Drugi koriste neprecizne i neutemeljene izjave kao opravdanje za njihove odabire. • Opozicija i/ili konflikti temeljeni na emocijama. • Osjećaj pritiska od drugih da prihvate njihova mišljenja. • Zahtjevi da donose zaključke naprečac, pogađaju ili procjenjuju bez dovoljno vremena i odgovarajućih informacija. • Drugi impliciraju da oni nisu fer i principijelni nego da su samo plašljivi. • Ljudi oko njih pretjeruju u nastojanjima da pomognu, nesvjesni da želja da pomognu može biti percipirana kao invazija na osobna prava. • Prisila da rade stvari na nečiji tuđi način bez odgovarajućeg objašnjenja. Prevencija konflikta • Izbjegavajte korištenje neodređenih, neutemeljenih izjava ili argumenata na temelju emocija. • Oduprite se davanju pretpostavki ili donošenju ishitrenih zaključaka. • Budite logični i konkretni kod obrazlaganja svojih mišljenja. • Dopustite pažljivo razmatranje bez požurivanja diskusije ili izostavljanja detalja. • Razgovarajte na prikladan način, izbjegavajući čavrljanje ili dvosmislen humor. • Sagledajte logiku vašeg zahtjeva i/ili pristupa, postavljajući pitanja za pojašnjenje. • Budite spremni prezentirati validne činjenice smireno, sustavno i racionalno

Povezane objave

DISCFlow® Certifikacija u Zagrebu!

DISCFlow® Certifikacija u Zagrebu!

DISCFlow® Certifikacija u Zagrebu!Doprinos koheziji tima i timskom radu, povećanje prodaje i izdragdnja snažnog liderstva - dopustite da vam DISCFlow® pomogne.Bilo da se radi o poboljšanju...

Gentisove 360° Feedback promocije

Gentisove 360° Feedback promocije

Svatko od nas je sigurno barem jednom u životu tragao za savršenim alatom za osobni razvoj, za koji smo bili spremni platiti puno novaca. No jesmo li svjesni da nam je jedan od najvrjednijih...

Korištenje DISC Flow® procjene u organizaciji

Korištenje DISC Flow® procjene u organizaciji

Kamen temeljac svake uspješne organizacije su motivirani i angažirani zaposlenici. Međutim, pronaći pravi alat za osobni razvoj koji besprijekorno funkcionira sa svim različitim snagama i...